כלים להורה לסיוע בפיתוח האישיות של הילד

    הרב אייל אונגר Comments Off on כלים להורה לסיוע בפיתוח האישיות של הילד
    9:30
    01.05.24
    פנחס בן זיו No Comments on בלינקן להרצוג: "הסיבה היחידה שאין עסקה היא בגלל חמאס"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    שאלה:

    איזה כלים ניתן לתת להורים כדי שיפתחו טוב את אישיותם של הילדים שלהם?

     

    תשובה:

    פתגם יפה אומר שהסכנה הגדולה שצפויה לנו היא לא שמטרותינו בחיים הן נעלות מידי ואנחנו לא מגשימים אותן, אלא שמטרותינו בחיים נחותות מידי ואנחנו מגשימים אותן.

    לפעמים הורים לא כל כך מאמינים בילדים שלהם, והדבר יוצר בעיני עצמם תדמית שלילית, אשר מובילה אותם להיות "אדם בינוני". ולכן העלאת רמת האמון שלנו בילדים שלנו תעלה את רמת האמון שלהם בעצמם, מה שיוביל אותם להיות "אדם גדול".

    מחקרים מראים שאחד הגורמים לכך שמשפחות הן מאושרות, הינו בגלל שנושא המשפחה עומד בראש סולם הערכים שלהם. ובנוסף אלו משפחות שידעו ליצור אווירה חיובית בבית, אווירת אמון ועידוד אחד כלפי השני. ודבר שלישי, התקשורת במשפחה הייתה בריאה ויעילה. בני המשפחה הרגישו שהם יכולים לדבר על מה שנמצא בחדרי ליבם.

    מחקרים מראים שמספיקות לנו כעשרים דקות איכות ביום עם הילדים שלנו כדי שיגדלו להיות ילדים בריאים ומפותחים בנפשם. אלו עשרים דקות בהם אנו מעניקים להם חום, אהבה, עידוד ואמון שלנו בהם.

    מהמקום הזה נוכל למקד את הילדים שלנו בחוזקות שלהם ולא בחולשות שלהם. אז גם ננסה לתת להם תחושה שאנחנו סומכים עליהם על ידי שננסה לכבד את הבחירות שלהם (אם הן לא פוגעות באף אחד) כך הם ירגישו בעלי ערך. הרבה פעמים ילד לקח בגד שלא רצינו שילבש, ובסוף "נכנענו" והוא לבש והתלכלך. ואחר כך אנחנו אומרים לו "אתה רואה היית צריך להקשיב לי". אמנם ניסינו להעביר מסר שצריך להקשיב לנו, אך בד בבד העברנו מסר, שאמנם היה סמוי יותר אך היה נרגש באותה מידה, שאתה לא יודע לבחור, שעליך אי אפשר לסמוך. וזה חבל, ולכן אם הילד עשה בחירה, ננסה לחזק אותו, וגם אם הבחירה לא הייתה נכונה נעודד אותו על הבחירה והוא כבר ילמד לבד איך להתנהל בפעם אחרת. לדוגמא: "נכון שחבל שהתלכלכה החולצה, אבל אפשר לומר שזה השתלם לך בגלל שהיה לך נחמד ונעים עם החולצה". במשפט העידוד הזכרתי שהחולצה התלכלכה וכן כיבדתי את הבחירה שלו.

    וכן אם הילד יכול לעשות דברים לבד, שיעשה! לא תמיד לחפש לעזור בשיעורי בית, לא תמיד לחפש לעזור לו להתלבש, לא תמיד לעזור לו כשהוא מחפש איך מגיעים למקום מסוים, וכדומה. לא תמיד יהיה נכון להציע עזרה כי כשאנחנו מלמדים אותו, ומדריכים אותו, אנחנו גם מונעים ממנו להתפתח וללמוד לבד.

     

    הרב אייל אונגר: מזכירות 0548477627

    לרכישת ערכת שלום בית 1-700-500-024

     



    0 תגובות